Jak zrobic ksztaltny bokeh?





Na pewno wiele z Was, zauważyło w internecie modę na np. serduszkowe kształty bokehu.
W dzisiejszym poście pokażę Wam jak w łatwy sposób zrobić takie zdjęcie!


Po pierwsze i najważniejsze mile widziane są małe wartości przysłony, czyli takie poniżej 3.5. Ja spróbowałam zrobić zdjęcie na wartości 3.5 - coś wyszło.. ale efekt nie jest tak fajny jak przy niższych wartościach :( Czyli co z tego wynika... Efekt przy użyciu obiektywu kitowego będzie po prostu średni.


 


 Żeby bokeh zamienił mi się w pożądany kształt ja wycinam sobie nakładki na obiektyw. Do tego zrobiłam sobie taki "trzymacz"(wystarczy wyciąć go z papieru), dzięki czemu mam wolne ręce i nie muszę przytrzymać aparatu jedną ręką a drugą nakładki.:


Jak robię nakładki? 


takie dziurkacze możecie znaleźć w bardzo przystępnej cenie w hurtowniach papierniczych, księgarniach a nawet w Biedronce są czasami! Widziałam niejednokrotnie. Ceny zaczynają się już od 5 zł za sztukę.

 
oczywiście możecie wyciąć wszystko sami, jeżeli tylko potraficie to będzie to na pewno tańsze rozwiązanie! :)

Gotową nakładkę z numeru 4. wsuwam do mojego "trzymacza", zakładam na obiektyw i gotowe!
Warto zrobić to wszystko z grubszego papieru, żeby trzymało się dłużej. Polecam użyć ciemnych kolorów, żeby krycie podczas robienia zdjęć było lepsze! :)


Uwaga a teraz niespodzianka!


Jeżeli chcesz ode mnie dostać, zupełnie za darmo taki zestaw do robienia kształtnego bokehu
 ("trzymacz" + 9 nakładek) to zaobserwuj mojego bloga, na górze po prawej stronie i zostaw pod tym postem komentarz z adresem e-mail!
20 maja wylosuję jedną osobę i skontaktuję się z nią mailowo ♥

Dodatkowo, oprócz rozdania, chętnie wymienię się z Wami takimi nakładkami jeżeli posiadacie kilka takich dziurkaczy i Wasze wzory są inne nić moje. Zachęcam do kontaktu na facebooku bardzo chętnie się wymienię:) !




O wiele więcej zdjęć bokehowych znajdziecie w tym poście: http://vdzia-photos.blogspot.com/2014/03/bokeh.html

28 komentarzy :

  1. Świetne są te nakładki, może kiedyś również wypróbuję u siebie :) Pozdrawiam, WWW.POLINSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam do wzięcia udziału w rozdaniu, można wygrać za darmo :D

      Usuń
  2. Świetny pomysł! Już kiedyś o czymś takim słyszałam, ale przypomniałaś mi o tym! :D
    Muszę koniecznie spróbować :3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw weź udział,a potem próbuj! :D haha :*

      Usuń
  3. te dziurkacze są super! muszę jakiś w końcu kupić. moje ostatnie serduszko, wycinane ręcznie wyszło tragicznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serio sie opłaca :D Jak już kupisz to daj znać, wymienimy się nakładkami! :D <3

      Usuń
  4. bardzo fajny przydatny post, co prawda nie gustuję w takim bokeh, ale wygląda to pięknie :D
    mój blog ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam taki bokeh na zdjęciach w okresie świątecznym <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post! Co ty na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się uczciwie odwdzięczę - obiecuję! http://knowthyself99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. 29.05.2015
    motylek297@poczta.fm




    Także zapraszam do mnie
    http://najlepiejzprzyjacielem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Chce też zrobić z kimś konkurs fotograficzny i szukam osób,może chciałabyś? Napisz u mnie na blogu
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  9. hah zrobiłam kiedyś praktycznie identyczną nakładkę :D ta z "łapkami" daje możliwość ustawiania ostrości w przeciwieństwie do takiej często spotykanej na toturialach, zrobionej z paska papieru :) od zimy jednak rzadko jej używam, ale chyba wrócę do niej i muszę koniecznie spróbować robić wzorki dziurkaczami, bo nożyczkami straaasznie ciężko :D a tak to będzie wszystko ładnie i równiutko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no tak, widziałam takie, ale tak jak mówisz są mało praktyczne :D

      Usuń
  10. Nie wiedziałam ze mozna zdziałać takie cuda :) Z przyjemnościa wezme udzial w konkursie :)
    Obserwuje jako Paulina Wawer
    e-mail: fafelek1@vp.pl

    Pozdrawiam! :)

    ---Poznaj mój świat fotografii---

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę spróbować!
    http://phootoandstyle.blogspot.com/ kom/kom? obs/obs?

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł. Zawsze zastanawiałam się, jak się robi taki efekt :)

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. uwaga uwaga!
    MASZYNA LOSUJĄCA sprawiła, że wygrywa Paulina Wawer!

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha fajne ale ja swoje kupiłam, nie chciało mi się bawić :) http://www.artbokeh.pl/ polecam, zdjęcia wychodzą idealnie!

    OdpowiedzUsuń